Tafel-Jump

Een leuke energizer spelen waarbij iedereen met plezier beweegt, wie wil dat nou niet! Gelukkig heeft De Spelles veel energizers die jij zo met je groep in de gymles als warming-up kunt spelen en een hoop enthousiasme oplevert. De energizer spellen zijn origineel en vernieuwend; het geeft je gymles een nieuwe impuls. Wat het spel Tafel-Jump in de gymles zo bijzonder maakt, is dat het origineel is, iedereen beweegt én leren wordt gecombineerd met bewegen. Een gouden combinatie.

Topspellen in verschillende eBooks

De video van het spel Tafel-Jump in de gymles zie je verderop de pagina. Wil je snel nieuwe inspiratie hebben, dan staan nog meer leuke spellen in de verschillende eBooks van De Spelles. In de eBooks staan elke keer 15 tot 20 spellen die je direct kunt toepassen. Zo heb je voor de gymles buiten genoeg inspiratie om leuke spellen te spelen. Meer dan 3000 lesgevers gingen je al voor en bestelden één van de inspirerende eBooks. Ben jij de volgende die ook de inspiratie bestelt?

De lay-out van het eBook is als duidelijk weergegeven. Zo zie je bij ieder spel het doel, een plattegrond, een uitgebreide omschrijving én er worden variaties op het spel gegeven. Verder bekijk je gemakkelijk een video van het spel via de link of via de QR-code. Print het eBook uit en ook in de gymzaal heb je snel een leuk spel bij de hand.

Mocht je nog niet overtuigd zijn, in de eBooks staan erg veel originele gymspellen die je in de gymles kunt spelen. Het zijn gymspellen waarbij je op een leuke wijze tegen elkaar speelt, maar ook samenwerkt. Denk bijvoorbeeld aan Mastermind in de gymles, Annemaria Koekoek 2.0 en Pac-man in de gymles. Deze zijn al duizenden keren gespeeld en het geeft een hoop spelplezier. Je wordt gewoon enthousiast om ook mee te doen.

Beschrijving Tafel-Jump in de gymles

Zet met stoepkrijt een kruis op de grond. Is het slecht weer buiten, dan kun je ook schilderstape gebruiken op de vloer. Teken met hetzelfde stoepkrijt 10 getallen, bijvoorbeeld de antwoorden van de tafel van 5. Maar let op: teken de cijfers in een cirkel, zodat degene die straks gaat jumpen goed de cijfers kan zien (zie foto)

Spreek af wie er begint met jumpen en wie de rekenopdracht geeft. Als degene in het midden klaarstaat, noemt de ander allerlei sommen. Denk aan 7×5. De ander herhaalt de som en springt tegelijkertijd naar het antwoord. Daarna jump je direct weer terug en krijg je een nieuwe opdracht. Dit doe je voor 30 seconden en daarna wissel je van opdracht.

Probeer daarna ook andere tafels op te schrijven en te jumpen!

Sport- en leermaterialen bij De Spelles

Video Tafel-Jump in de gymles

Deze video is vrijblijvend te bekijken op de website van De Spelles. Het kopiëren, delen, downloaden en gebruiken hiervan is niet toegestaan.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks inspiratie én een kortingscode voor een eBook naar keuze!