Tafel-Fitness-race in De Spelles

Tafel-Fitness-race in De Spelles

Een leuke energizer spelen waarbij iedereen met plezier beweegt, wie wil dat nou niet! Gelukkig heeft De Spelles veel energizers die jij zo met je groep in de gymles als warming-up kunt spelen en een hoop enthousiasme oplevert. De energizer spellen zijn origineel en vernieuwend; het geeft je gymles een nieuwe impuls. Wat de energizer Tafel-Fitness-race in De Spelles zo bijzonder maakt, is dat het origineel is, iedereen beweegt én leren wordt gecombineerd met bewegen. Een gouden combinatie.

Topspellen in verschillende eBooks

De beschrijving van de energizer Tafel-Fitness-Race in De Spelles zie je verderop de pagina. Wil je snel nieuwe inspiratie hebben, dan staan nog meer leuke spellen in de verschillende eBooks van De Spelles. In de eBooks staan elke keer 15 tot 20 spellen die je direct kunt toepassen. Zo heb je voor de gymles buiten genoeg inspiratie om leuke spellen te spelen. Meer dan 3000 lesgevers gingen je al voor en bestelden één van de inspirerende eBooks. Ben jij de volgende die ook de inspiratie bestelt?

De lay-out van het eBook is als duidelijk weergegeven. Zo zie je bij ieder spel het doel, een plattegrond, een uitgebreide omschrijving én er worden variaties op het spel gegeven. Verder bekijk je gemakkelijk een video van het spel via de link of via de QR-code. Print het eBook uit en ook in de gymzaal heb je snel een leuk spel bij de hand.

Mocht je nog niet overtuigd zijn, in de eBooks staan erg veel originele gymspellen die je in de gymles kunt spelen. Het zijn gymspellen waarbij je op een leuke wijze tegen elkaar speelt, maar ook samenwerkt. Denk bijvoorbeeld aan Mastermind in de gymlesAnnemaria Koekoek 2.0 en Pac-man in de gymles. Deze zijn al duizenden keren gespeeld en het geeft een hoop spelplezier. Je wordt gewoon enthousiast om ook mee te doen.

Beschrijving Tafel-Fitness-race in De Spelles

Pak een set kaarten en haal hier ‘de plaatjes’ uit, denk aan heer, vrouw en de boer. Verdeel nu de kaarten in kleuren, dus rood bij elkaar en blauw bij elkaar. Leg ze in twee stapels, nadat ze je geschud hebt, naast elkaar neer.

De bedoeling is als volgt: draai van elke stapel de bovenste kaart om. Van de twee cijfers die er staan, maak je een keersom en geef je het antwoord. Dus als er een harten 3 en een schoppen 7 ligt, voer je 3 x 7 = 21 uit. Heb je het antwoord goed, dan leg je deze naast de stapel. Heb je het fout, dan leg je ze terug in de stapel.

Je pakt dan de volgende kaart en ook hier voer je de ontstane keersom uit. Net zolang alle kaarten op zijn. Maar pak je twee dezelfde kaarten, dan moet je een opdracht uitvoeren. Nadat je de opdracht hebt uitgevoerd, leg je de kaarten weer terug in de stapel. Je hebt als het ware tijd verloren. De tijd stopt wanneer alle kaarten op zijn. Welke tijd heb jij en weet je jouw tijd te verbeteren?

Tafel-Fitness-Race in De Spelles

Opdrachten wanneer je ‘dubbel’ pakt

  • Twee keer A= 4x squat
  • Twee keer 2 = 4x zijwaarts heen-en-weer sprongen
  • Twee keer 3 = 3x hoge sprongen
  • Twee keer 4 = 2x opdrukken
  • Twee keer 5 = 4x sit-up’s
  • Twee keer 6 = 4 sec sprinten op de plaats
  • Twee keer 7 = 4x jumping jacks
  • Twee keer 8 = 3 sec planken
  • Twee keer 9 = 10x schouder/arm-cirkels maken met gestrekte armen
  • Twee keer 10= 3x hoofd-schouder-knie-teen