Kaart-Fitness 2.0 in De Spelles

Kaart-Fitness 2.0 in De Spelles

Een leuke energizer spelen waarbij iedereen met plezier beweegt, wie wil dat nou niet! Gelukkig heeft De Spelles veel energizers die jij zo met je groep in de gymles als warming-up kunt spelen en een hoop enthousiasme oplevert. De energizer spellen zijn origineel en vernieuwend; het geeft je gymles een nieuwe impuls. Wat de energizer Kaart-Fitness 2.0 in De Spelles zo bijzonder maakt, is dat het origineel is, iedereen beweegt én leren wordt gecombineerd met bewegen. Een gouden combinatie.

Topspellen in verschillende eBooks

De video van de energizer Kaart-Fitness 2.0 in De Spelles zie je verderop de pagina. Wil je snel nieuwe inspiratie hebben, dan staan nog meer leuke spellen in de verschillende eBooks van De Spelles. In de eBooks staan elke keer 15 tot 20 spellen die je direct kunt toepassen. Zo heb je voor de gymles buiten genoeg inspiratie om leuke spellen te spelen. Meer dan 3000 lesgevers gingen je al voor en bestelden één van de inspirerende eBooks. Ben jij de volgende die ook de inspiratie bestelt?

De lay-out van het eBook is als duidelijk weergegeven. Zo zie je bij ieder spel het doel, een plattegrond, een uitgebreide omschrijving én er worden variaties op het spel gegeven. Verder bekijk je gemakkelijk een video van het spel via de link of via de QR-code. Print het eBook uit en ook in de gymzaal heb je snel een leuk spel bij de hand.

Mocht je nog niet overtuigd zijn, in de eBooks staan erg veel originele gymspellen die je in de gymles kunt spelen. Het zijn gymspellen waarbij je op een leuke wijze tegen elkaar speelt, maar ook samenwerkt. Denk bijvoorbeeld aan Mastermind in de gymlesAnnemaria Koekoek 2.0 en Pac-man in de gymles. Deze zijn al duizenden keren gespeeld en het geeft een hoop spelplezier. Je wordt gewoon enthousiast om ook mee te doen.

Beschrijving Kaart-Fitness 2.0 in De Spelles

Pak een stapel spelkaarten en haal de ‘plaatjes’ eruit. Schud daarna de kaarten goed door elkaar. Maak twee gelijke stapels. De één krijgt de ene stapel, de ander de andere stapel.

Ga daarna in een opdruk-houding tegenover elkaar staan. Tel af van drie naar nul en leg allebei je bovenste kaart open in het midden neer. Degene met de hoogste kaart drukt één keer op.

De ander blijft continu in de opdruk-stand. Raak je de grond, dan krijg je de Je gaat door totdat alle kaarten getrokken zijn. Daarna tel je alle verzamelde kaarten op. Degene met de hoogste score wint het spel!

Video Kaart-Fitness 2.0 in De Spelles

Deze video is vrijblijvend te bekijken op de website van De Spelles. Het kopiëren, delen, downloaden en gebruiken hiervan is niet toegestaan.