Hinkelen 2.0

Een leuke energizer spelen waarbij iedereen met plezier beweegt, wie wil dat nou niet! Gelukkig heeft De Spelles veel energizers die jij zo met je groep in de gymles als warming-up kunt spelen en een hoop enthousiasme oplevert. De energizer spellen zijn origineel en vernieuwend; het geeft je gymles een nieuwe impuls. Wat het spel Hinkelen 2.0 in de gymles in de gymles zo bijzonder maakt, is dat het origineel is, iedereen beweegt én leren wordt gecombineerd met bewegen. Een gouden combinatie.

Topspellen in verschillende eBooks

De video van het spel Hinkelen 2.0 in de gymles zie je verderop de pagina. Wil je snel nieuwe inspiratie hebben, dan staan nog meer leuke spellen in de verschillende eBooks van De Spelles. In de eBooks staan elke keer 15 tot 20 spellen die je direct kunt toepassen. Zo heb je voor de gymles buiten genoeg inspiratie om leuke spellen te spelen. Meer dan 3000 lesgevers gingen je al voor en bestelden één van de inspirerende eBooks. Ben jij de volgende die ook de inspiratie bestelt?

De lay-out van het eBook is als duidelijk weergegeven. Zo zie je bij ieder spel het doel, een plattegrond, een uitgebreide omschrijving én er worden variaties op het spel gegeven. Verder bekijk je gemakkelijk een video van het spel via de link of via de QR-code. Print het eBook uit en ook in de gymzaal heb je snel een leuk spel bij de hand.

Mocht je nog niet overtuigd zijn, in de eBooks staan erg veel originele gymspellen die je in de gymles kunt spelen. Het zijn gymspellen waarbij je op een leuke wijze tegen elkaar speelt, maar ook samenwerkt. Denk bijvoorbeeld aan Mastermind in de gymlesAnnemaria Koekoek 2.0 en Pac-man in de gymles. Deze zijn al duizenden keren gespeeld en het geeft een hoop spelplezier. Je wordt gewoon enthousiast om ook mee te doen.

Programmeren in de gymles
Boter-Kaas-en-Eieren in De Spelles
Kleuren-reactie in De Spelles

Beschrijving Hinkelen 2.0 in de gymles

Neem je broertje, je zus of je ouders mee naar buiten en ga lekker aan de slag. Je tekent eerst een parcours die je straks gaat afleggen. Je tekent elke keer twee voeten. Hoe ze staan, maakt niet echt uit. Als er maar duidelijk zichtbaar is, in welke richting de voeten staan.

Je mag de eerste voeten bijvoorbeeld naar voren zetten, maar de twee voeten daarna mogen rechts naar opzij wijzen. En de volgende bijvoorbeeld links naar opzij. Alles is mogelijk, al moet het natuurlijk niet onmogelijk zijn.

De bedoeling is dat je het parcours zo goed en zo snel mogelijk aflegt. Maak je een foutje, dan begin je weer opnieuw. Zo maak je er een leuk wedstrijdje van, maar het is ook gewoon leuk om het parcours normaal af te leggen.

Sport- en Spelmateriaal bij De Spelles

Video Hinkelen 2.0 in de gymles

Deze video is vrijblijvend te bekijken op de website van De Spelles. Het kopiëren, delen, downloaden en gebruiken hiervan is niet toegestaan.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en ontvang wekelijks inspiratie én een kortingscode voor een eBook naar keuze!